یکی از نکاتی Ú©Ù‡ بعد از خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه بسیار داشت، نگهداری صØÛŒØ از آن است. در این مقاله برخی از روش های نگهداری از چرخ خیاطی را برای شما Ø´Ø±Ø Ù…ÛŒ دهیم.
روانکاری
تمام قسمت های چرخ خیاطی Ú©Ù‡ قابل جابجا کردن Ùˆ در تماس با دست یا سایر چیزها هستند، باید روغن کاری شود. این موضوع صØÛŒØ است، ØØªÛŒ اگر کتابچه راهنمای اپراتور نیازی به روان ساختن این نقاط نمی بیند. یک قطره Ú©ÙˆÚ†Ú© روغن برای هر نقطه کاÙÛŒ است. چرخ خیاطی را خاموش کنید Ùˆ دسته را در جهت عادی بچرخانید. به تمام نقاط Ù…ØªØØ±Ú© روی ماشین توجه کنید. این کار را برای تمام نقاط انجام دهید. Ù„Ø·ÙØ§ توجه داشته باشید Ú©Ù‡ کتابچه راهنما معمولا تصاویر بسیار ضعیÙÛŒ از نقاط روغن کاری ارائه Ù…ÛŒ دهد.
ÙØ±Ú©Ø§Ù†Ø³
هر نقطه قابل روانکاری باید هر چهار ساعت پس از Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ روغن زده شود. گردش قلاب، Ùˆ تقابل مورد قرقره ویا پایه مورد قرقره Ùˆ نوار سوزن، همه نیاز به توجه خاص برای روانکاری دارند. اینها برخی از مناطق سایش اولیه در دوخت زنجیره ای چرخ خیاطی ØŒ (نوار سوزن در ماشین های دوخت زنجیره ای) Ù…ÛŒ باشند. این نقاط ممکن است به طور کامل Ùˆ / یا اغلب روغن زده شوند. اگر مشکل آلودگی روغن از مواد ثابت کننده نیست، بهترین کار روغن کاری گردش قلاب در هر تغییر قرقره، به خصوص با مونتاژ قلاب های جدید خواهد بود. البته این کاربرای ماشین هایی Ú©Ù‡ قلاب در بالای بستر قرار دارد آسان است، Ùˆ برای قرقره هایی Ú©Ù‡ زیر بستر قرار داده شده اند مشکل است.
روغن کاری سیستم
روغن کاری سیستم های دستی برای روغن زدن به هر نقطه به صورت جداگانه، Ùˆ به طور منظم (ØªØ±Ø¬ÛŒØØ§ 4 ساعته) نیاز به اپراتور دارند. روغن کاری سیستم به صورت خودکار تمام نقاط را روانکاری کند Ùˆ یا Ù…ÛŒ تواند با روغن کاری دستی ترکیب شود. روغنکاری در سیستم های خودکار Ù…ÛŒ تواند از طریق گرانش توزیع، از طریق ØªØ±Ø´ØØŒ از طریق ÙØªÛŒÙ„Ù‡ سازی (مانند طناب پنبه)ØŒ Ùˆ یا از طریق ÙØ´Ø§Ø± عرضه شده توسط یک پمپ صورت بگیرد. همه سیستم های روغن کاری اتوماتیک نیاز به یک مخزن دارند Ú©Ù‡ تا Ø³Ø·Ø Ø®Ø§ØµÛŒ با روغن پر شده است. Ù…ØØ¯ÙˆØ¯Ù‡ ÙØªÛŒÙ„Ù‡ تغذیه سیستم از مخازن Ú©ÙˆÚ†Ú© تا مخازن بسیار بزرگ است. مخازن روغن بزرگتر از هر نوع سیستم ممکن است Ø³Ø·Ø Ø´Ø§Ø®Øµ داشته باشد، به طوری Ú©Ù‡ اپراتور Ù…ÛŒ تواند مقدار روغن موجود در مخزن را از طریق آن کنترل کند. سیستم روغنکاری ÙØ´Ø§Ø± ممکن است روزنه بینایی Ùˆ یا ØØ¨Ø§Ø¨ داشته باشد. جریان Ùˆ یا ØªØ±Ø´Ø Ø±ÙˆØºÙ† دیده شده از طریق این روزنه ها Ùˆ یا ØØ¨Ø§Ø¨ ها بیانگر این است Ú©Ù‡ ÙØ´Ø§Ø± خوبی از روغن در مخزن وجود دارد. سیستم های ÙØ´Ø§Ø± نیز ممکن است سوزن تنظیم Ùˆ یا دریچه های کنترل جریان روغن به نقاط Ø¨ØØ±Ø§Ù†ÛŒ مانند چرخش قلاب داشته باشند. هر سیستم Ù…ÛŒ تواند یک مکانیزم بازگشت روغن برای گردش مجدد روغن Ùˆ جلوگیری از ساخت روغن در کیسه Ú©Ù‡ ممکن است سر ریز یا سوراخ شود، داشته باشد. مکانیسم بازگشت روغن Ù…ÛŒ تواند جریان گرانش، ÙØªÛŒÙ„Ù‡ سازی، یا هر دو باشد. سیستم های ÙØ´Ø§Ø± نیز ممکن است بازگشت Ù…Ú©Ø´ØŒ توسط پمپ های مشابه را Ú©Ù‡ تامین کننده ÙØ´Ø§Ø± روغن هستند،را ترکیب کنند.
روغن
دو دسته اصلی روغن Ùˆ چند دسته ثانویه روغن وجود دارد. روغن های معدنی صا٠(همان روغن بچه) Ú©Ù‡ معمولا Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ Ù…ÛŒ شوند. روشن هستند Ùˆ گاهی اوقات به عنوان روغن "ضد زنگ" به بازار عرضه شده Ùˆ برخلا٠اکثر روغن های دیگر مواد را دچار زنگ زدگی نمی کند. این روغن برای سرعت نرمال، ÙØ´Ø§Ø± Ùˆ ØØ±Ø§Ø±Øª کاÙÛŒ ساخته شده. روغن های Ø§ÙØ²ÙˆØ¯Ù†ÛŒ معمولا توسط "رنگ" به روغن شناخته Ù…ÛŒ شوند. آنها Ù…ÛŒ توانند روشن باشند، اما به طور معمول دارای رنگ روشن نیستند. مهم ترین هد٠مواد Ø§ÙØ²ÙˆØ¯Ù†ÛŒ ارائه روغنکاری کاÙÛŒ در سرعت بالا، شرایط ØØ±Ø§Ø±Øª بالا است.