X
web design

چرخ خیاطی چیست؟

صفحه اصلی عضویت ورود کاربران تبلیغات تماس با ما
تبلیغات
درباره سایت
آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 44
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1

آمار بازدید
بازدید امروز : 61
باردید دیروز : 50
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 2873
بازدید سال : 8652
بازدید کلی : 13075
آی پی : 13.58.39.23
مرورگر : ناشناس
سیستم عامل : ناشناس
امروز: چهارشنبه-۵-اردیبهشت
اخرین بازدید : ۲۲:۵۲:۱۹
تعداد مطالب : 44
مطالب تصادفی
مطالب پر بازدید
تبلیغات

چرخ خیاطی چیست؟

چرخ خیاطی وسیله ای است که به منظور دوخت انواع پارچه، چرم و مواد دیگر اختراع شده است. از زمان ابداع اولین چرخ خیاطی تا به امروز پیشرفت های زیادی در این صنعت رخ داده است. و در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای یک چرخ خیاطی وجود دارد. اولین چرخ خیاطی ها مکانیکی بودند و با استفاده از نیروی دست کار می کردند. این نوع چرخ خیاطی به مانند دوخت دستی بود با این تفاوت که سرعت آن بیشتر و کیفیت دوخت آن بهتر از دوخت به صورت دستی بود.

با گذشت زمان چرخ خیاطی هایی اختراع شد که با استفاده از نیروی الکتریکی فعالیت می کردند. این نوع چرخ خیاطی به سرعت جایگزین انواع مکانیکی شدند زیرا سرعت و کیفیت دوخت آنها به مراتب از چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر و بهتر بود. چرخ خیاطی الکتریکی تا به امروز در بازار عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد.

اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی انواع جدید چرخ خیاطی تولید و در بازار ارائه می شوند که چرخ خیاطی کامپیوتری نام دارند. این نوع چرخ خیاطی قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت الگو های مختلف را به صورت آنلاین دارد. برخی از انواع چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت گلدوزی را نیز دارا هستند.

علاوه بر چرخ خیاطی خانگی، نوع صنعتی چرخ خیاطی نیز در بازار وجود دارد. چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت تخصص یافته اند. برخی از انواع این چرخ خیاطی عبارتند از چرخ خیاطی سردوز، چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی سرکیسه دوزی و غیره. چرخ خیاطی صنعتی در مقایسه با چرخ خیاطی خانگی بزرگتر، قدرتمند تر و تخصصی تر است.

چرخ خیاطی دارای اجزا متفاوت است. علاوه بر اجزا اصلی و سازنده چرخ خیاطی، یکسری قسمت های اضافی نیز وجود دارند که استفاده از آنها قابلیت دوخت بیشتری را به ما می دهد و کیفیت دوخت را بهبود می بخشد. این بخش ها در چرخ خیاطی عبارتند از: پایه های مختلف ( مثل پایه مخصوص دوخت زیپ، جا دکمه، دکمه زن و...)، چراغ برای بهبود دید خیاط، قرقره نخ کن اتوماتیک و غیره.

بازدید : 32 | تاریخ : يکشنبه 19 مهر 1394 زمان : 13:22 | نویسنده : زهرا مرزبان |
آخرین مطالب ارسالی
صفحات سایت
تبلیغات
اطلاعات کاربری

نام کاربری:
رمز عبور:

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟
آرشیو
خبرنامه
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود


کدهای اختصاصی

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری پیگرد قانونی دارد